Tuhlaajapojan paluu

29,00 €
Tilattavissa
SKU
9789519781594
Metropoliitta Anthonyn meditaatiot johdattavat lukijan lempeästi polulle, jota kristityt pyhiinvaletajat ovat vuosisatoja kulkeneet. Tuon polun päässä häämöttää kotiin paluu.

Surožin arkkipiispa Anthony Bloom johdattaa kirjassaan Tuhlaajapojan paluu lukijan polulle, jota kristityt pyhiinvaeltajat ovat kulkeneet vuosisatoja.

Jumalan valtakunta on valloitettava, tekijä sanoo. Sitä ei ilman muuta anneta niille, jotka joutilaina ja laiskoina odottavat sen tulemista. Opetuslapsena olemisen ehto on kurinalaisuus. Se alkaa hiljaisuudella ja kuuntelemisella, mutta vasta Jumalan tahdon tekeminen panee kuuliaisuutemme ja uskollisuutemme Kristusta kohtaan koetukselle. "Olennaista opetuslapsena olemisessa on nimittäin se, että oppiessamme hiljaisuudessa kuuntelemaan opimme hylkäämään oman minämme ja sallimme Herran Kristuksen tulla mieleksemme, tahdoksemme ja sydämeksemme."

Metropoliitta Anthony kutsuu lukijansa "hengellisen elämän mestarien" oppiin, niiden "jotka jo ovat saavuttaneet sen, mihin me vielä pyrimme, ja jotka ovat jo tulleet Kristuksen ruumiin todellisiksi, eläviksi ja kelvollisiksi jäseniksi". Heiltä voimme oppia, miten pitää rukoilla, miten saavuttaa sellainen mielenlaatu, sellainen tahdon, sydämen ja mielen asenne, joka tekee meidät kristityiksi. "Tutkistelemme tietä, jota on jo kuljettu, punnitsemme kokemusta, joka jo on saavutettu, ja ajattelemme matkaa, joka on edessämme."

Anthony Bloom (19.6.1914-4.8.2003) harjoitti lääkärin ammattia, kunnes vuonna 1948 hänet vihittiin Lontoossa toimivan ortodoksisen seurakunnan papiksi. Vuonna 1958 hänet vihittiin piispaksi, 1962 arkkipiispaksi ja vuodesta 1965 alkaen hän toimi Surozhin metropoliittana. Metropoliitta Anthonyn uskonnolliset radio- ja TV-ohjelmat saavuttivat laajan suosion Englannissa , ja hänen kirjojaan on käännetty useille kielille. Suomeksi näistä ovat ilmestyneet Tuhlaajapojan paluu lisäksi Elävä rukous, Rukouskoulu sekä Jumala ja ihminen.

Lisätietoja
Kirjailija / Artisti Surožin arkkipiispa Anthony Bloom
Formaatti Nid. 152 s.
Julkaisuvuosi, julkaisija 2018 Ortodoksinen Veljestö ry
Copyright 2019